Yoga og thai yoga massage på Amagerstrand

Prøv et yogahold hos Underground Yoga

Yogaformer

y

FOR DIG DER ØNSKER TERAPEUTISK OG ALIGNMENT BASERET PRASISK

HATHA & FLOW MIX 1-2 & BOLDMASSAGE - STRANDEN

 

For alle

 

En alignment baseret klasse hvor vi arbejder med både med statiske stillinger og flow. Du vil her opleve stillinger fra alle levels.

Vi slutter af med boldmassage

 

Der vil ikke være så planker og hundestræk som i de andre klasser. Vi bruger derimod mere tid til at finde ind og ud af stillingerne, så du lærer alt fra balance stillinger til bagoverbøj.

En klasse hvor vi stille og roligt bygger udfordringerne op i et tempo hvor alle kan være med. Du vil mærke din krop, finde muskler der har været gemt og glemt, strække kroppen i forbindelse med åndedrættet og altid slutte af med afspænding, enten guidet eller i stilhed.

 

Tilmeld

 

FOR DIG DER ØNSKER EN SMIDIG, SMERTE OG STRESS FRI HVERDAG

POWER YIN YOGA - STRANDEN

For alle

 

Power yin yoga er en yoga form der foregår tæt på gulvet. Hver stilling holdes fra 2-7 minutter.

Hvorfor dyrke yin yoga og hvad kan du opnå:

 

Yin er en investering, yin er din livsopsparing, pension til et bedre liv.

Yin yoga er for alle der ønsker en sundere, gladere og mere smidig krop.

 

Forbedring af kropsholdning

Slippe spændinger (stagnationer, blokeringer, qi kan flyde)

Kultivere afslapning i musklerne Forbedre Force Transmission (transmissionen sker når vi tager et skridt/hop/fjedring. Vævets elasticitet

Balance mellem yin og yang Forbedre det parasympatiske nervesystem. Ro, roligt tempo, tilstede i nuet, afstressende, øver mindfulness princip nummer 7: tålmodighed

Bedre søvn

Bedre fordøjelse

Overskud i hverdagen

Energi til at rumme den travle hverdag.

Komme af med hovedpine

Glade skinneben og underben

Menstruations smerter forsvinder så småt 

 

De 3 grundprincipper i power yin

grounding holding relaxation: Det er ro i hjerte, hjerne og vejrtrækning.

Tilmeld

RASA YOGA ER FOR DIG DER KAN LIDE ALIGNMENT, MUDRA & STYRKE

HATHA & FLOW MIX 2 - STRANDEN

Let øvet/øvet 

 

En alignment baseret klasse hvor vi arbejder med både med statiske stillinger og flow. På denne klasse vil du opleve stillinger fra alle levels. I disse klasser bygger vi udfordringerne op til en PEAK pose. 

 

Rasa yoga er sanskrit og betyder essens, saft, smag, nektar og opfyldelse af sjælen. Rasa yoga er sjælefuld fusion af asana, mantra, mudra, myter, praynayama, meditation og funktionel anatomi

 

 Tilmeld

TIL DIG DER ØNSKER KOMPLET RO OG AFSTRESSENDE YOGA

RESTORATIVE YIN YOGA - TÅRNBY

restorative yoga er for alle

Klasen er en yogaform, der skaber balance i nervesystemet. I det moderne vesten samfund lever mange at os et liv der ikke indeholder nok ro og hvile. Vi arbejder meget og skal have familie og arbejdsliv til at gå op i en højere enhed og derved bliver vi nemt følelsesmæssigt pressede m.m

Følgerne heraf er, at vores nervesystem kommer i ubalance og det kan resultere i stress, kronisk stress, depression, angst og en generel ubalance i sindet. Et nervesystem i ubalance kan påvirke humøret, immunforsvaret, fordøjelsen, bindevævet og skabe muskelspændinger.

Den restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Mindfull yoga hjælper os til at skabe balance i vores nervesystem, krop og sind indgår et samarbejde (mind-body network) og dette kan succesfuldt hjælpe os af med bl.a. stress, depression, angst, søvnløshed, muskelspændinger og forhøjet blodtryk. Det styrker også immunforsvaret, bindevævet og lymfevæskerne.

Holdet byder på roligt sekvenserede og forsigtigt opbyggende yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. I stillingerne strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af yogaprops såsom bolstere, tæpper og klodser. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger.

Blodtrykket, hjertet og hjernen bliver herved beroliget. Enkel meditation og basis åndedrætsteknikker hjælper til at skabe plads til at lytte til egen krop og dens healende kapacitet. Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne og åndedrættet hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed. Måske mærker reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, heler depression, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

 

YOGA TIL DIT BARN

BØRNEYOGA - AFHOLDES IKKE I ØJEBLIKKET

Børneyoga handler om at styrke barnets bevidsthed om kroppen, sindet og åndedrættet på en legende, fri og sjov måde. Yoga søger at forene disse tre dele, så barnet kan få ro og redskaber til selvregulering. Idet børneyoga er fritaget fra konkurrenceelementer og krav til barnet om at opnå noget bestemt, er børneyoga et sted hvor der er plads og rum til bare at være.

Tilmeld

EN KLASSE FOR DIG DER KENDER STILLINGERNE OG KAN LIDE ET KONSTANT FLOW AF BEVÆGELSE OG ÅNDEDRÆT

YOGA FLOW 2 - TÅRNBY

 

 

Yoga flow egner sig bedst til dig der kender lidt til yoga

 

Klassen er en konstant bevægelse til åndedrættet, hvilket hjælper dig ud af hoved og ned i kroppen. Du vil møde det samme flow flere gange, så du igennem klassen, lærer sekvensen at kende og derfor kan give mere og mere slip og bare flyde med.

 

Dette er alt i alt en klasse af spændende sekvenser der fjerner dit fokus på verden omkring dig og får dit mere tilstede i det der sker nu og her. Belønningen er efterfølgende at lande på ryggen i en oplevelse af varme og energetisk gennemstrømning af varmei kroppen

 

 

Tilmeld

 

 

TIL DIG DER ØNSKER DEN RENE KLASSISKE YOGA FORM MED UDFORDRING

KLASSISK HATHA 2 - TÅRNBY

 

Let øvet/øvet og næste skridt fra hatha 1

 

En all around klasse der passer til de fleste fra let øvet og opad. Her møder du de klassiske stillinger fra alle levels, sat sammen til en legende, styrkende og balancerende praksis

 

Tilmeld 

TIL DIG DER ØNSKER AT RYKKE DIN PRAKSIS TIL ET HØJERE NIVEAU

KLASSISK HATHA 2-3 - TÅRNBY

 

For øvet

 

En klasse til dig der ønsker at rykke din praksis til et højere niveau.

Timer byder på klassiske yoga stillinger derbåde udfordrer dine styrke, smidighed og balance på et højere niveau. 

En kombi af flow og statiske stillinger. 

 

Tilmeld

 

TIL DIG ER ØNSKER STÆRK OG SJOV TRÆNING TIL GOD MUSIK

BARRE TRÆNING - TÅRNBY

 

For alle

 

Party on - hård men feminin træning for alle, med fed musik og sved på panden

En kombi af ballet, pilates og styrketræning

 

Tilmeld

 

 

TIL DIG DER ELSKER AT VÆRE UDE MENS DU TRÆNER HELE KROPPEN

FUNKTIONEL UDE TRÆNING - STRANDEN

For alle

En træningsform hvor der arbejdes med hele kroppen. Du får pulsen op, smilet frem og konditionen i top.

Super sjov og udfordrende træning for alle nivauer og alle med en puls.

Vi arbejder 4-8 øvelser i træk og holder en lille pause. Du kommer hele kroppen igennem med de forskellige øvelser og vi arbejder med og uden elastikker og håndvægte mm.

Tilmeld

TIL DIG DER ELSKER AT BEVÆGE DIG TIL LÆKKER MUSIK

FREDAGS DANS - TÅRNBY

For alle

Fredags dans er en time hvor vi indtager dansegulvet og sætter vores krop fri i dansen.

Klassen bygges op fra nemme og enkelte trin til lidt mere udfordring og bevægelse, indtil vi indtager hele rummet i alle retninger, så selv dig der ikke er vant til at danse kan følge med og skabe en fest fredag. 

"Vi bliver frie, fjollede og glade af at danse"

Citat: Silas Holst

Tilmeld

LEVEL 1 YOGA - TIL DIG DER ER NY, ELLER DIG DER SKAL TILBAGE TIL PRAKSIS

 

HATHA 1 - LEVEL 1

For alle

Hatha yoga level 1 er for dig der har været væk fra yogamåtten et stykke tid, eller til dig der vil påbegynde en ny praksis.

Du vil på denne klasse få opbygget teknik, alignment, styrke og fleksibilitet, så du efterfølgende kan vælge at bevæge dig videre mod mere udfordring. Vi nørder med stillinger, fundament, basis viden og anatomi. Der vil være stillinger fra alle levels, men du får tiden og rummet til at lære, mærke og prøve.

Du vil du møde forskellige undervisere på denne klasse, dette er en invitation til at møde "yoga" på forskellige måder. 

Tilmeld

TIL DIG DER KAN ELSKER MASSAGE, PLADS & RO I KROPPEN

Yin yoga & myofacial release

For alle

Myofascial release og yin yoga
Nydelse for krop og sjæl med yoga og massage bolde

Denne yogaform hjælper dig til at slippe spændinger og skabe mere frihed og bevægelse i din krop.
Det er en fantastisk måde at massere dig selv på, også i de områder hvor du kun troede andre ku’ hjælpe dig.

Myro betyder muskler og facial er bindevæv. Bindevæv er et edderkoppespinds lignende væv der omkranser muskler og organer i kroppen. Vævet kan ikke separeres fra vores muskler og organer, men skal ses som en helhed.

Målet med yoga, triggerpunkts og selvmassage er at skabe mere væske i vævet, at fjerne ophobninger i musklerne og forøge blodcirkulation. Med det vil du kunne mindske smerter og forbedre din mobilitet.
Yoga stillingerne styrker din krop. Dine sener og led trækkes i de længe holdte stillinger. Det medfører at blodet løbet til musklerne og giver dem derved ny energi til at genopbygge sig selv.

 

TIL DIG DER KAN LIDE RO PÅ TEMPO OG BLID YOGA

 

BLID HATHA YOGA

For alle 

Blid hatha yoga er for dig der har brug for tid og ro til at finde ind og ned i kroppen og i stillingerne.

Klasserne kan også være for dig der har, eller har haft skader.

Vi arbejder både med de klassiske yogastillinger, styrke, smidighed, mobilitet, åndedræt og balance.

Klassen foregår i et tempo hvor du kan være med uanset om du er ny, har skader eller bare ønsker den blid yogaform som både taler til krop og sind.

 

 

BLID YOGA

For alle 

Blid hatha yoga er for DIG der har brug for tid og ro til at finde ind og ned i kroppen og i stillingerne. Klasserne kan også være for dig der har, eller har haft skader.

Vi arbejder på smidighed og mobilitet, åndedræt og balance. Denne yoga form foregår for det meste tæt på gulvet i liggende og siddende stillinger, men du vil også finde lettere stående stillinger.

Klassen er for dig der måske har, eller har haft skader. Eller dig der ønsker en blid yogaform som både taler til krop og sind.

Vi arbejder på og med åndedrættet og slutter altid med en restorativ stilling og 15 minutters afspænding