Yoga og thai yoga massage på Amagerstrand

Prøv et yogahold hos Underground Yoga

Yogaformer

hatha og styrke

SOFT HATHA

 
En blidere form for Hatha mix, her er mere tid til at finde ind

og ud af stillingerne, nørde alignment, vende blikket indad, få sved på panden, pulsen op, bruge og forøge din styrke. Stillingerne er designet til åbne kanalerne i kroppen og fjerne blokeringer, bland andet i rygsøjlen så energien/prana kan flyde frit.

Vi bygger stille og roligt stillinger og udfordringerne op i et tempo hvor alle kan være med, lige meget om du har prøvet yoga før eller ej. Du vil mærke din krop, finde muskler der har været gemt og glemt, strække kroppen i forbindelse med åndedrættet og altid slutte af med afspænding, enten guidet eller i stilhed.

Shanti

 

Tilmeld "Soft hatha"

blid hatha yoga

YIN YOGA

Yin yoga er det gemte, stabile og statiske. Yang yoga (vinyasa) er det dynamiske, synlige og styrkende. Alle yin stillinger udøves tæt på gulvet og der arbejdes mindfuldt med bindevæv, medianbaner og organer.

Yin styrker din krop, dine sener og led strækkes i de længe holdte stillinger og får dem derved til at genopbygge sig selv. Grundet stillingernes længde inviteres du til at gå dybere ind i dig selv, mærke efter og tillade kroppen at frigive blokeringer, gemte følelser og oplevelser. Yin hjælper mod og bearbejder blandt andet: stress, søvnløshed, træthed, skuldre og nakke problemer, menstruations smerter, hovedpine, fordøjelse og smidiggør kroppen som derved mindsker risiko for fremtidige skader.
Yin skaber rum til at smelte de facader og masker vi bærer i hverdagen.

Hvem er yin yoga for:

Yin yoga er for alle der ønsker en sundere og mere smidig krop.

 

Tilmeld Yin yoga

svedig playful yoga

HATHA MIX - Styrke & Core

HATHA MIX – Styrke & Core

 

For dig der kan lide at bevæge dig til åndedrættet, arbejde med dine MUSKLER, få SVED på panden, PULSEN op, bruge og forøge din STYRKE. Vi bruger teknikker til at få fat i glemte og gemte muskler. Alle stillingerne er designet til at STYRKE dine MUSKLE, få stærke BALLER og stærk CORE..

Yoga handler ikke kun om smidighed men bestemt også om styrke. Strækker du passivt, dine allerede over flexible muskler, eks i ryggen eller bag lår, kan du risikere at få smerter i området grundet overstrejk. Arbejder du kun med styrke, som trækker din muskler sammen og giver store muskler, kan samme problem opstå, grundet for korte og stramme muskler.
Derfor er det super vigtigt at du arbejder både med styrke og smidighed i din yoga praksis.

I mine yoga timer bevæger vi os tit ud og ind af planke, vidste du fek.s at ømhed i håndled kan opstår fra manglende muskel aktivitet i din maven?

 

 

TEST:

Prøv for en kort bemærkning plankens stilling uden muskelaktivitet i maven, her vil opstå et svaj i ryggen, mærk nu den belastning du påfører dine håndled. Vi er alle blevet ind printet, at det styrker vores ryg at trænen maven, men det er ikke den eneste bonus. Når vi træner maven, træner vi samtidig hals og nakke. Hals og nakkemuskler omgrænser den øverste del af rygsøjlen og skal derfor være ligeså stærke som mave og ryg. Falder hoved lidt frem, falder skuldre lidt frem, det giver en dårlig holdning og ondt i ryggen. Det bliver svært at finde en undskyldning for ikke at joine denne yoga time

Shanti

 

Tilmeld Hatha mix

mindful

MINDFULL RESTORATIVE YOGA

Mindfull restorative yoga er en yogaform, der skaber balance i nervesystemet. I det moderne vesten samfund lever mange at os et liv der ikke indeholder nok ro og hvile. Vi arbejder meget og skal have familie og arbejdsliv til at gå op i en højere enhed og derved bliver vi nemt følelsesmæssigt pressede m.m

Følgerne heraf er, at vores nervesystem kommer i ubalance og det kan resultere i stress, kronisk stress, depression, angst og en generel ubalance i sindet. Et nervesystem i ubalance kan påvirke humøret, immunforsvaret, fordøjelsen, bindevævet og skabe muskelspændinger.

Den Mindfulle restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Mindfull yoga hjælper os til at skabe balance i vores nervesystem, krop og sind indgår et samarbejde (mind-body network) og dette kan succesfuldt hjælpe os af med bl.a. stress, depression, angst, søvnløshed, muskelspændinger og forhøjet blodtryk. Det styrker også immunforsvaret, bindevævet og lymfevæskerne.

Holdet byder på roligt sekvenserede og forsigtigt opbyggende yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. I stillingerne strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af yogaprops såsom bolstere, tæpper og klodser. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger.

Blodtrykket, hjertet og hjernen bliver herved beroliget. Enkel meditation og basis åndedrætsteknikker hjælper til at skabe plads til at lytte til egen krop og dens healende kapacitet. Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne og åndedrættet hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed. Måske mærker reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, heler depression, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

Tilmeld restorativ yoga

børne yoga

BØRNEYOGA

Børneyoga handler om at styrke barnets bevidsthed om kroppen, sindet og åndedrættet på en legende, fri og sjov måde. Yoga søger at forene disse tre dele, så barnet kan få ro og redskaber til selvregulering. Idet børneyoga er fritaget fra konkurrenceelementer og krav til barnet om at opnå noget bestemt, er børneyoga et sted hvor der er plads og rum til bare at være.

Tilmeld børneyoga