Yoga og thai yoga massage på Amagerstrand

Prøv et yogahold hos Underground Yoga

Yogaformer

hatha og styrke

HATHA MIX FOR ALLE

Soft hatha mix er en blidere form for Hatha mix, vi arbejder både med statiske og dynamiske stillinger, og du vil opleve stillinger fra alle levels. Vi sløjfer de fleste planker og hundestræk og bruger mere tid til at finde ind og ud af stillingerne.

En klasse hvor vi stille og roligt bygger udfordringerne op i et tempo hvor alle kan være med. Du vil mærke din krop, finde muskler der har været gemt og glemt, strække kroppen i forbindelse med åndedrættet og altid slutte af med afspænding, enten guidet eller i stilhed.

 

Tilmeld "Soft hatha mix"

 

blid hatha yoga

YIN YOGA

Yin yoga er det gemte, stabile og statiske. Yang yoga (vinyasa) er det dynamiske, synlige og styrkende. Alle yin stillinger udøves tæt på gulvet og der arbejdes mindfuldt med bindevæv, medianbaner og organer.

Yin styrker din krop, dine sener og led strækkes i de længe holdte stillinger og får dem derved til at genopbygge sig selv. Grundet stillingernes længde inviteres du til at gå dybere ind i dig selv, mærke efter og tillade kroppen at frigive blokeringer, gemte følelser og oplevelser. Yin hjælper mod og bearbejder blandt andet: stress, søvnløshed, træthed, skuldre og nakke problemer, menstruations smerter, hovedpine, fordøjelse og smidiggør kroppen som derved mindsker risiko for fremtidige skader.
Yin skaber rum til at smelte de facader og masker vi bærer i hverdagen.

Hvem er yin yoga for:

Yin yoga er for alle der ønsker en sundere og mere smidig krop.

 

Tilmeld Yin yoga

svedig playful yoga

HATHA MIX LET ØVET - ØVET

For dig der kan lide at bevæge dig til åndedrættet, arbejde med dine MUSKLER, få SVED på panden, PULSEN op, bruge og forøge din STYRKE. Vi bruger teknikker til at få fat i glemte og gemte muskler. Alle stillingerne er designet til at STYRKE dine MUSKLE, få stærke BALLER og stærk CORE..

Yoga handler ikke kun om smidighed men bestemt også om styrke. Strækker du passivt, dine allerede over flexible muskler, eks i ryggen eller bag lår, kan du risikere at få smerter i området grundet overstrejk. Arbejder du kun med styrke, som trækker din muskler sammen og giver store muskler, kan samme problem opstå, grundet for korte og stramme muskler.
Derfor er det super vigtigt at du arbejder både med styrke og smidighed i din yoga praksis.

I mine yoga timer bevæger vi os tit ud og ind af planke, vidste du fek.s at ømhed i håndled kan opstår fra manglende muskel aktivitet i din maven?

 

 

 

Tilmeld Hatha mix

mindful

MINDFULL RESTORATIVE YOGA

Mindfull restorative yoga er en yogaform, der skaber balance i nervesystemet. I det moderne vesten samfund lever mange at os et liv der ikke indeholder nok ro og hvile. Vi arbejder meget og skal have familie og arbejdsliv til at gå op i en højere enhed og derved bliver vi nemt følelsesmæssigt pressede m.m

Følgerne heraf er, at vores nervesystem kommer i ubalance og det kan resultere i stress, kronisk stress, depression, angst og en generel ubalance i sindet. Et nervesystem i ubalance kan påvirke humøret, immunforsvaret, fordøjelsen, bindevævet og skabe muskelspændinger.

Den Mindfulle restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Mindfull yoga hjælper os til at skabe balance i vores nervesystem, krop og sind indgår et samarbejde (mind-body network) og dette kan succesfuldt hjælpe os af med bl.a. stress, depression, angst, søvnløshed, muskelspændinger og forhøjet blodtryk. Det styrker også immunforsvaret, bindevævet og lymfevæskerne.

Holdet byder på roligt sekvenserede og forsigtigt opbyggende yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. I stillingerne strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af yogaprops såsom bolstere, tæpper og klodser. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger.

Blodtrykket, hjertet og hjernen bliver herved beroliget. Enkel meditation og basis åndedrætsteknikker hjælper til at skabe plads til at lytte til egen krop og dens healende kapacitet. Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne og åndedrættet hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed. Måske mærker reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, heler depression, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

 

Tilmeld restorativ yoga

børne yoga

BØRNEYOGA -AFHOLDES IKKE I ØJEBLIKKET

Børneyoga handler om at styrke barnets bevidsthed om kroppen, sindet og åndedrættet på en legende, fri og sjov måde. Yoga søger at forene disse tre dele, så barnet kan få ro og redskaber til selvregulering. Idet børneyoga er fritaget fra konkurrenceelementer og krav til barnet om at opnå noget bestemt, er børneyoga et sted hvor der er plads og rum til bare at være.

Tilmeld børneyoga

OPEN YR HEART - HATHA FLOW MIX

Et hjerteåbnende mix af hatha og flow yoga.

 

Vores krops naturlige reaktion på fare er at krølle sig sammen, dette gør vi for at beskytte vores hjerte, både det fysiske hjerte og det spirituelle hjerte. Hjerteåbnere gør det modsatte, vi åbner os for verden og tager imod fornemmelsen af at være sårbare. Det kræver mod at åbne sig og måske kender du det : En yogaklasse med hjerteåbnere/bagoverbøj kan efterlade dig irriteret, glad eller sårbar/ked af det. Men lige meget hvad det er for en følelse, så er det vigtig at åbne op og at kunne give slip. Evnen til at overvinde frygt på yogamåtte og bringe mod og styrke mes os ud i verden.

 

 

Tilmeld open yr heart

 

HATHA MIX - BALANCE FOR KROP & SJÆL

HATHA MIX:
En blidere form for Hatha mix, flydende bevægelser, åndedræt og afsluttende meditation eller savasana

 

Her er mere tid til at finde ind og ud af stillingerne, vende blikket indad. Stillingerne er designet til åbne kanalerne i kroppen og fjerne blokeringer, bland andet i rygsøjlen så energien/prana kan flyde frit.
Vi bygger stille og roligt stillinger og udfordringerne op i et tempo hvor alle kan være med, lige meget om du har prøvet yoga før eller ej. Du vil mærke din krop, finde muskler der har været gemt og glemt, strække kroppen i forbindelse med åndedrættet og altid slutte af med afspænding, enten guidet eller i stilhed.

 

 

Tilmeld Balance for krop og sjæl

LIVE STREAM - MAVE TRÆNING - ET SUPPLEMENT TIL DIN YOGA PRAKSIS

Får du også ondt i ryggen efter træning, yoga, stillesiddende arbejde, eller en dag i sofaens favn.

 

 Join 30 minutters kerne træning for bedre holdning og stærk mave og ryg. For at skabe styrke i bevægeapparatet, arbejder med de dybtliggende mavemuskler.

 

”En stærk kerne er fundamentet for alle dine bevægelser. Den forebygger, at du kommer til skade, når du træner, løfter og bukker dig og så giver den dig oven i købet en bedre balance”

 

Stillesiddende arbejde, sofa hygge, yoga og general bevægelse, uden at bruge din kerne, vil medfører ondt i ryggen. Måske har du endnu ikke oplevet det, men er din kerne svag, kompenserer du med dine rygmuskler og på et tidspunkt betaler du prisen.

 

Derfor er eller blir’ rygsmerter ofte en følgesvend, hvis du har en svag kerne. Du kommer simpelthen til at bøje og svaje overdrevet meget i rygsøjlen, og dine rygmuskler bliver stramme og immobile.

 

Når din kerne er stærk, vil du frit kunne bevæge dig i alle retninger, have færre smerter, forbygge smerter, opleve en mere rank holdning, en fladere mave og god kontrol i de balancerende stillinger.

 

Tilmeld mavetræning

 

LIVE STREAM - BALLE TRÆNING - ET SUPPLEMENT TIL DIN YOGA PRAKSIS

I sædepartiet finder vi bla. 3 ballemuskler der alle bærer fornavnet Gluteus.

Den største muskel vi har i kroppen sidder i balden og hedder gluteus maximus. Den har speciel betydning ved kraftbetonede bevægelser som løb, hoppe, cykle mm.

Desværre har mange af os ballermuskler, der ikke fungerer optimalt og som derfor er blevet dovne. Dette sker fordi musklerne ikke opnår styrke når du står, går langsomt, sidder og ligger. Det er først, når du går aktivt og med større skridt, at musklerne bliver aktiveret.

En slap bagdel får hoftebøjere, baglår og rygmuskler til at gøre sit arbejde. Derfor kan du ende med ryg, hofte, knæ og fod smerter.

Forestil dig din kropsholdning uden din stærke ballemuskel eller
et tungt løft hvis ballen lader ryggen tage slæbet.

AV

Jeg lover dig ikke en Brasiliansk samba røv, men jeg lover dig en stærk muskler der fremtidig vil beskytte og styrke din krop. Du vil mærke en forskel i hverdagen og når du dyrker andre former for sport.

20 minutters bagdel (jo det er nok)

Jeg guider, viser og hjælper dig med at lave alle øvelser så du fåe det bedst mulig resultet. Når du er blevet mere øvet i øvelserne sætter vi pauserne lidt ned og arbejdet lidt op.

Tilmeld Balletræning