Yoga og thai yoga massage i Kastrup

Prøv et yogahold hos Underground Yoga

Yogaformer

hatha og styrke

HATHA YOGA & STYRKE

For dig der kan lide at arbejde med dine MUSKLER, få SVED på panden, PULSEN op, bruge og forøge din STYRKE. Vi bruger teknikker til at få fat i glemte og gemte muskler. Alle stillingerne er designet til at STYRKE dine MUSKLE, få stærke BALLER og stærk CORE..

Yoga handler ikke kun om smidighed men bestemt også om styrke. Strækker du passivt, dine allerede over flexible muskler, eks i ryggen eller baglår, kan du risikere at få smerter i området grundet overstrejk. Arbejder du kun med styrke, som trækker din muskler sammen og giver store muskler, kan samme problem opstå, grundet for korte og stramme muskler.
Derfor er det super vigtigt at du arbejder både med styrke og smidighed i din yoga praksis.
I mine yoga timer bevæger vi os tit ud og ind af planke, vidste du fek.s at at ømhed i håndled kan opstår fra manglende muskel aktivitet i din maven?
Prøv for en kort bemærkning plankens stilling uden muskelaktivitet i maven, her vil opstå et svej i ryggen, mærk nu den belastning du påfører dine håndled. Vi er alle blevet indprintet, at det styrker vores ryg at trænen maven, men det er ikke den eneste bonus. Når vi træner maven, træner vi samtidig hals og nakke. Hals og nakkemuskler omkrænser den øverste del af rygsøjlen og skal derfor være ligeså stærke som mave og ryg. Falder hoved lidt frem, falder skuldre lidt frem, det giver en dårlig holdning og ondt i ryggen. Det blir svært at finde en undskylding for ikke at joine denne yoga time ♥

 

Tilmeld "god røv, styrke og core"

blid hatha yoga

BLID HATHA


For dig som ønsker at sænke tempoet, udøve pranayama/åndedræt og have tiden til at mærke effekten efter hver en asana/stilling. Hele yogatimen er bygget op på siddende og liggende stillinger hvor vi, modsat yin yoga, bruger alignment og muskelaktivitet, til at holde strækket i længere tid. Den blide del består af det rolige tempo og de jordnære asana, dermed ikke sagt at det ikke bringer sved på panden. 

Tilmeld blid hatha yoga

hatha yoga

HATHA YOGA

Den klassiske form for yoga.

Stillingerne bliver udført i et roligt tempo, hvor der er tid til at udføre dem korrekt for dig. Stillingerne/asana er designet til at åbne de mange kanaler i kroppen bl.a. i rygsøjlen, så energien kan flyde mere frit. Hatha yoga er vejen til at opbygge, balancere og forene modsætninger; ying/yang, højre/venstre, sol/måne osv.

Målet med hatha yoga i den fysiske krop er, at strække kroppen roligt i takt med åndedrættet for at opnå smidighed, balance, styrke og overgivelse. Hvis du ønsker at bevæge dig væk fra stress og mod fordybelse og styrke, så er Hatha vejen frem.

Tilmeld hatha yoga

svedig playful yoga

SVEDIG PLAYFUL YOGA

Forening af åndedræt og bevægelse.

Forening af åndedræt og bevægelse.

Flow er en mere dynamisk yoga form. Al yoga udspringer fra hatha yoga, så du vil her finde en masse gentagelser fra dine hatha yoga timer. I flow yoga er der en flydende overgang mellem stillingerne, og tempoet vil være højt og i takt med åndedrættet. I den fysiske krop vil du forbrænde en masse affaldsstoffer og mærke muskler, du ikke anede du havde. Dette samtidig med, at du har fokus på åndedrættet. Mentalt vil flow yoga give dig en pause fra dine tanker, fra verden udenfor og overlade dig i samhørighed med krop og sjæl.

Tilmeld flow yoga

yin yoga

YIN YOGA

Yin yoga passer til alle niveauer, og er et perfekt supplement til de dynamiske og muskuløse Yang stilarter i andre motionsformer, der lægger vægt på indre varme, og sammentrækning af vores muskler. I Yin Yoga praktiserer man blide stræk i længere tid, ca. 3-6 minutter. Ved at fremme strømmen af energi (Qi) gennem energibaner (meridianer) i den dybe Yin kerne kan man bidrage til at bringe sundhed til sin krop og balance i den travle Yang livsstil. Yin Yoga er rettet mod bindevævet i ledbånd, knogler, og selv de led i kroppen, som normalt ikke udnyttes så meget i en mere aktiv yogastil eller anden træningsform.

Tilmeld yin yoga

mindful

MINDFULL YOGA

Mindfull restorative yoga er en yogaform, der skaber balance i nervesystemet. I det moderne vesten samfund lever mange at os et liv der ikke indeholder nok ro og hvile. Vi arbejder meget og skal have familie og arbejdsliv til at gå op i en højere enhed og derved bliver vi nemt følelsesmæssigt pressede m.m

Følgerne heraf er, at vores nervesystem kommer i ubalance og det kan resultere i stress, kronisk stress, depression, angst og en generel ubalance i sindet. Et nervesystem i ubalance kan påvirke humøret, immunforsvaret, fordøjelsen, bindevævet og skabe muskelspændinger.

Den Mindfulle restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Mindfull yoga hjælper os til at skabe balance i vores nervesystem, krop og sind indgår et samarbejde (mind-body network) og dette kan succesfuldt hjælpe os af med bl.a. stress, depression, angst, søvnløshed, muskelspændinger og forhøjet blodtryk. Det styrker også immunforsvaret, bindevævet og lymfevæskerne.

Holdet byder på roligt sekvenserede og forsigtigt opbyggende yogastillinger, der er designet til at skabe balance i nervesystemet og i den følelsesmæssige krop. I stillingerne strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af yogaprops såsom bolstere, tæpper og klodser. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger.

Blodtrykket, hjertet og hjernen bliver herved beroliget. Enkel meditation og basis åndedrætsteknikker hjælper til at skabe plads til at lytte til egen krop og dens healende kapacitet. Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne og åndedrættet hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed. Måske mærker reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, heler depression, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

Tilmeld restorativ yoga

børne yoga

BØRNEYOGA

Børneyoga handler om at styrke barnets bevidsthed om kroppen, sindet og åndedrættet på en legende, fri og sjov måde. Yoga søger at forene disse tre dele, så barnet kan få ro og redskaber til selvregulering. Idet børneyoga er fritaget fra konkurrenceelementer og krav til barnet om at opnå noget bestemt, er børneyoga et sted hvor der er plads og rum til bare at være.

Tilmeld børneyoga